16 Mart 2016 Çarşamba

TERRARIUM MACERAM

Toplum olarak çok güzel günlerden geçmiyoruz maalesef. Hatta toplum olarak da değil bütün dünya ülkeleri olarak sanki yokuş aşağı freni patlamış bir arabadaymışız gibi daha da kötüye sürükleniyoruz. Minicik bedenler sahillere vuruyor, karaya ulaşmayı becerenler ise taraftarların maç öncesi eğlencesine kurban gidiyor. Her kötü olayda insan geleceğe olan inancını biraz daha kaybediyor. Olan biten karşısında insan kendisini daha da çaresiz hissediyor. İki üç gün sonra da(şok etkisi geçince) o sihirli cümle dökülüyor herkesin ağzından "HAYAT DEVAM EDİYOR". Evet bazıları için değilse de şimdilik! sağ kalanlar için hayat devam ediyor. Bir dahaki olaya dek ah vah diyerek avutuyoruz kendimizi. İnsan hayatta kalmaya programlanmış bir varlık olduğu için yeniden umut edebiliyor. Sonuçta güneş hakikaten hergün yeniden doğabiliyor. 

Böyle düşünceler içerisindeyken haberleri izleyemiyorsanız, gazete okuyamıyorsanız bu durumda evinize yada kendinize sarıyorsunuz. Ben de eve sardım. Aslında sarmak da değil de bir yerlerde gördüğüm beğendiğim bir ara yaparım deyip sürekli ertelediğim şeylere vakit ayırmaya başladım. İşe de evimi yeşillendirmekle başladım. Meşhur terrarium salgınından nasibimi de aldığımdan minik kaktüsleri ve succulentleri KOÇTAŞ ve MİGROS da görünce hemen aldım.  Yanına da bitki toprağı aldım. Terrarium için herhangi bir obje, yosun ve yahut çakıl taşı bulamadım. Çakıl taşlarını da bahçeden topladım :D



Geriye uygun cam fanusu bulmak kaldı. İşin orjinali metal çerçeveli ve çokgen görünümlü olan fanuslar. Ancak heryerde bulmak özellikle beyaz metallisini bulmak imkansız gibi birşey. Öyle olunca bir kaç gün bitkilerim minik saksılarında kaldılar.En uygun cam fanusları tabi ki IKEA dan buldum. Aslında internet sitelerinde yoktu ürün pek de ümitli gitmemiştim ama istediğimden daha da fazlasını buldum.

3 boy olan bu ürünün kalanlarını mumluk ve bambu vazosu olarak kullandım. 


Geriye de bitkileri çakıl taşlarını(o arada elime geçen orkide toprağını da) tamamen kendi zevkime göre yerleştirdim.



Ama siz benim gibi yapmayın. Bu işlemi ya balkonda yada masanın üzerine bir gazete sererek yapın. 





 Yeşile dokunmak, yeşili solumak, yeşili görmek görmek güzeldir.Kapladıkları alan da düşünülünce herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Daha da güzel günlerde görüşmek üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder