4 Kasım 2012 Pazar

I did damask






Herşey bu gördüğünüz bu kumaş ile başladı. Kendisi aslında 3-4 yıl önce bospa 1TL' ye alınmış sık sık kullanılmayan bir runnerdı. Ardından annem koltukları kaplamaya kalkınca kumaşçıdan tesadüfen aynısını almışız. Artık koltuklarımız runnerımız ve perdelerimiz ahenkle dans ediyor. (Annemın koltuk kaplama macerası ayrı bir yazı konusu olucek zaten)

1. Resimde gördüğünüz deseni ortaokulda falan yaptırdıkları camın altına ışık tutma tekniği ile yağlı kağıda geçirdim.(Bildiğiniz pişirme kağıdı kullandım yalnız :D) Evde kopya kağıdınız yoksa benim gibi çıkıp almaya da üşeniyorsanız bu tür desen çalışmalarını kurşun kalemle yapın derim. Çünkü çizilmiş tarafı kumaşın üzerine gelecek şekilde koyup tekrar üzerinden geçtiğinizde kurşun kalem yukarıdaki gibi kumaşa kendiliğinden geçiyor.


Sonra evde hangi malzemeler varsa başladım işlemeye. Tatil uzun olunca bulduğum her boşlukta bunu işledim. Tatil sonrasında iş yerine yanımda bile getirdim ama pek fırsatım olmadı :D Ortalama 3 günde falan bitirdim sarı boncukları.


Ardından sadece sarılarla desen pek ortaya çıkmadığından beyaz kum boncuk kullanarak alttaki çanak kısmını doldurdum. Evdeki yoğun ısrar üzerine her yerini doldurmadım çok karışır böyle bırak dediler. Uslu bir kız oldum ve elimdeki boncukları sessizce yere bıraktım.



Sonuç bu oldu efendim. Bence ilk işleme ve desen denemesi için gayet başarılı. Zorla poz verdirdim kardeşime. Pozları verirken of pof afra tafra yaptı ama dün hemen giydi. Bu ablaların nedir bu kardeşlerden çektikleri yaa :D

Evet sevgili semforever takipçileri bayram tadında bir yazımızın sonuna geldik. Yeni projelerde görüşmek üzere :D Acaba diyorum TRT de gündüz kuşağına program mı yapsam????

6 yorum:

  1. ay nasıl komplike duruyor buradan ama nasıl güzel olmuş! emeğine sağlık gerçekten, ilk deneme gibi de durmuyor. siyah ve deri bir şeylere bu boncukları işlediğini hayal bile edemiyorum çook güzel olur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wallahi ilk denemeydi ama sök yeniden yap derken epey yordu :D bekleyen bir siyah bir de beyaz üstlerim var enerjimi toplayıp onlara da başlayacağım :D

      Sil
  2. Bir oncekine ugrastirici demistim, buna diyecek bulamiyorum! Ellerine saglik!
    Gercekten sahane gorunuyor. Cok ilham verdin bana;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğraştırıyor ama sizin bu güzel yorumlarınız ve görenlerin aa nereden aldın soruları tüm uğraşları unutturuyor :D:DD:

      Sil